Jaramba logo

Frågor och svar

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna kring medlemskap, användning av appen med mera. Behöver du komma i kontakt med oss? Hör av dig till [email protected].

Maila [email protected] om du har frågor kring Jaramba Förskola.

Jarambas webb skapar du enkelt ett konto och kan prova Jaramba gratis i 30 dagar om du inte redan har haft en provmånad. Du kan även skapa ett konto direkt i appen.
Efter din kostnadsfria provperiod betalar du enligt den plan du valt när du skapade ett konto. Din prenumeration löper på utan bindningstid och du kan därför avsluta när du vill.
Se våra priser här.
Har du en Jarambaprenumeration kan den användas av 3 barn samtidigt. Varje barn har sin egen profil för att få en individuell upplevelse av innehåll och svårighetsgrader. Du kan själv ange barnens namn (eller ett alias) och deras ålder för att få ett, efter ålder, mer anpassat utbud. Ålder är självklart en helt frivillig uppgift.
Jaramba går att använda överallt i världen. Det enda du behöver är en internetuppkoppling.
Jaramba fungerar idag på iOS (Apples iPhone och iPad) och på mobiler och surplattor med Android. Jaramba går inte att använda på en dator.
Klicka här: Skapa nytt lösenord. Här hittar du instruktioner för att återställa lösenordet.

Lite tips när du återställer ditt lösenord:

  • Ditt användarnamn är e-postadressen som du registrerade när du skapade ditt Jarambakonto.
  • Titta i skräpposten om du inte får ett e-postmeddelande för återställning av lösenordet.
  • Om det inte händer något när du har angett nytt lösenord och det bara står och “snurrar” ladda om sidan.
Jaramba är en löpande prenumerationstjänst där den första månaden är gratis. Du behöver ange en betalningsmetod för att tjänsten ska fortsätta att löpa utan avbrott men debiteras ingen kostnad innan din provmånad (30 dagar) nått sitt slut. Avslutar du innan provmånadens slut så betalar du ingenting.
Du hittar massor med information om ditt konto och din prenumeration på Mina Sidor.
Under Mina sidor kan du starta en prenumeration, byta prenumerationsplan, hantera dina kontouppgifter och inställningar för mejl med mera. Om du har startat en prenumeration via vår webb kan du även se din betalningshistorik, uppdatera din betalinformation och avsluta din prenumeration här.
Klicka på Mina Sidor. Logga in om du inte är inloggad. När du är inloggad väljer du alternativet ”Prenumeration”. Där kan du enkelt avsluta din prenumeration.
Om du skapat ett Jarambakonto direkt i appen och betalar via App Store gör du så här:
  • Prenumerationer hanteras under inställningar på din iPhone/iPad alternativt direkt i App Store-appen på din iPhone/iPad.
  • I listan med prenumerationer hittar du Jaramba och kan enkelt avsluta din prenumeration. Prenumerationen löper sedan på till dess att den aktuella betalningsperioden är avslutad.

Mer information om hur du avslutar din prenumeration via App Store hittar du här: Avsluta prenumeration på en Apple-enhet

Om du skapat ett Jarambakonto direkt i appen och betalar via Google Play gör du så här:
  • Prenumerationer hanteras genom Google Play. Öppna Google Play
  • Under alternativet ”Mina Prenumerationer” hittar du Jaramba och kan enkelt avsluta din prenumeration. Prenumerationen löper sedan på till dess att den aktuella betalningsperioden är avslutad.

Mer information om hur du avslutar din prenumeration via Google Play hittar du här: Avsluta prenumeration på en Android-enhet

  • Kolla så att du har den senaste versionen av Jaramba installerad på enheten du använder.
  • Kolla så att du har tillgång till internet genom Wifi eller mobildata på enheten du använder.
  • Kolla så att det finns lite minne tillgängligt på enheten du använder. Jaramba behöver lite ledigt minne för att fungera korrekt.
  • Fungerar inget av ovanstående kan du testa att avinstallera Jaramba på enheten du använder och sedan ladda ner den igen.
Jaramba stödjer funktionen ”tyst läge” på IOS-enheter. Är ljudknappen på enheten satt i tyst läge stängs ljudet av även i Jaramba. Alla appar har inte stöd för funktionen så effekten av ljud, av eller på, varierar mellan olika appar.\nVi tycker att det är bra att man kan slå av ljudet helt om man vill, därför väljer vi att ha stöd för detta. Det går givetvis också bra att höja och sänka ljudet som vanligt på din enhet.
  • Prova att sänka eller höja ljudet på din enhet.
  • Prova att slå av och på ljudknappen på din enhet.
  • Om ovan inte fungerar kan du besöka Apples sida som behandlar problem med ljud på enheten. Klicka här.
Ja, i Jaramba strömmas filmer och video och därför behövs det tillgång till internet för att allt ska fungera korrekt. Så Wifi eller mobildata behöver vara påslaget på din enhet.