Jaramba logo

Frågor och svar

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna kring medlemskap, användning av appen med mera. Behöver du komma i kontakt med oss? Hör av dig till [email protected].

Har du frågor kring Jaramba Förskola? Maila [email protected]

Jarambas webbsida skapar du enkelt ett konto där du får välja att betala månadsvis eller årligen. Som ny medlem får du alltid en kostnadsfri provperiod. Det är även möjligt att skapa ett konto direkt i appen.
När din kostnadsfria provperiod löpt ut övergår din prenumeration automatiskt till ordinarie pris enligt den plan du valt vid registrering, se priser här. Prenumerationen löper på utan bindningstid och du kan avsluta när du vill. Avsluta din prenumeration senast dagen innan ditt kommande debiteringsdatum för att inte betala ytterligare en månad.
På varje konto kan upp till 3 barn använda Jaramba samtidigt. Varje barn har sin egen profil där namn (eller ett alias) samt ålder kan adderas för att få ett mer anpassat utbud baserat på ålder.
Jaramba går bara att ladda ner i Sverige, men går sedan att använda överallt i världen. Det enda du behöver är en internetuppkoppling.
Jaramba fungerar idag på mobiltelefoner och surfplattor med operativsystemen iOS eller Android. För att se senaste information om vilken uppdatering som krävs besök App Store eller Google Play. Jaramba går inte att använda på en dator.
Klicka här för att: återställa ditt lösenord.

Tips till dig som vill återställa ditt lösenord:

  • Ditt användarnamn är e-postadressen som du registrerade när du skapade ditt konto hos Jaramba.
  • Titta i skräpposten om du inte får ett e-postmeddelande med instruktioner för att återställa ditt lösenord.
  • Ladda om sidan om det inte händer något när du har angett ett nytt lösenord, eller kontakta support på [email protected] för vidare hjälp.
Jaramba är en löpande prenumerationstjänst där du som ny medlem alltid har en kostnadsfri provperiod. Du behöver ange en betalningsmetod för att tjänsten ska fortsätta att löpa utan avbrott, men debiteras ingen kostnad innan din provperiod nått sitt slut. Väljer du att avsluta din prenumeration minst en dag innan provperioden är slut betalar du ingenting.
Du hittar massor med information om ditt konto och din prenumeration på Mina Sidor.
Under Mina sidor kan du starta en prenumeration, byta prenumerationsplan, hantera dina kontouppgifter och inställningar för mejl med mera. Om du har startat en prenumeration via vår webb kan du även se din betalningshistorik, uppdatera din betalinformation och avsluta din prenumeration här.
Logga in för att komma till “Mina sidor” och välj ”Prenumeration”. Där kan du enkelt avsluta din prenumeration genom att klicka på länken “Ändra / Avbryt prenumeration". Vid medlemskap som registrerats via webbsidan är debiteringen märkt med “Jaramba”.
Om du skapat ett konto direkt i appen och betalar via App Store gör du så här:
  • Prenumerationer hanteras under inställningar på din iPhone/iPad alternativt direkt i App Store-appen på din iPhone/iPad.
  • I listan med prenumerationer hittar du Jaramba och kan enkelt avsluta din prenumeration. Prenumerationen löper sedan på till dess att den aktuella betalningsperioden är avslutad.

Mer information om hur du avslutar din prenumeration via App Store hittar du här: Avsluta prenumeration på en Apple-enhet

Om du skapat ett konto direkt i appen och betalar via Google Play gör du så här:
  • Öppna Google Play
  • Under alternativet ”Mina Prenumerationer” hittar du Jaramba och kan enkelt avsluta din prenumeration. Prenumerationen löper sedan på till dess att den aktuella betalningsperioden är avslutad.

Mer information om hur du avslutar din prenumeration via Google Play hittar du här: Avsluta prenumeration på en Android-enhet

  • Uppdatera till senaste versionen av Jaramba på enheten du använder.
  • Säkerställ att du har internetuppkoppling via WiFi eller mobildata på enheten du använder.
  • Kontrollera att det finns tillgängligt minne på enheten du använder då Jaramba behöver det för att fungera korrekt.
  • Avinstallera Jaramba på enheten du använder och ladda sedan ner appen igen om inget av ovanstående fungerar.
Jaramba stödjer funktionen ”tyst läge” på iOS-enheter. Är ljudknappen på enheten satt i tyst läge stängs ljudet av även i Jaramba. Alla appar har inte stöd för funktionen så effekten av ljud, av eller på, varierar mellan olika appar.
  • Prova att sänka eller höja ljudet på din enhet.
  • Prova att slå av och på ljudknappen på din enhet.
  • Besöka Apples sida som behandlar problem med ljud på enheten om ovan inte fungerar. Klicka här
Ja, WiFi eller mobildata behöver vara påslaget på din enhet för att Jaramba ska fungera korrekt. Detta för att filmer i Jaramba streamas.
Ja, genom att välja “Logga in med Albert” i appen och uppge samma användaruppgifter som du har hos Albert kan du använda Jaramba utan extra kostnad.