få Jaramba Premium 2 månader
gratis med telia zone

Support och vanliga frågor

Hur skaffar jag Jaramba?
Gå till jaramba.se och skapa ditt konto. För att komma igång med din kostnadsfria provmånad anger du din betalinformation. Ingen bindningstid och ingen betalning om du inte fortsätter din prenumeration. Du kan också ladda ner Jaramba appen direkt från din app store och skapa konto direkt i appen.

 

Vad kostar Jaramba?
Jaramba Premium kostar 79 kr/mån och Jaramba Standard kostar 49 kr/mån och det finns ingen bindningstid. Du betalar för en månadsprenumeration som förnyas tills du avslutar abonnemanget.

 

Hur många barn kan använda Jaramba inom familjen?
3 barn kan använda Jaramba samtidigt. Varje barn har sin egen profil för att få en individuell upplevelse av innehåll och svårighetsgrader.

 

Fungerar Jaramba bara i Sverige?
Ja, just nu fungerar Jaramba endast i Sverige. Det är våra avtal med alla dem som bidrar med innehåll till Jaramba som gör att det är så.

 

På vilka mobiler och surfplattor fungerar Jaramba?
Jaramba fungerar idag på iOS (Apples iPhone och iPad) och på Android mobiler och surfplattor. Det går inte att köra Jaramba på en dator.

 

Jaramba funkar inte som det ska, det går långsamt eller innehållet laddas sakta?

  • Se till att du har den senaste versionen av Jaramba installerad.
  • Jaramba behöver tillgång till internet för att fungera. Wi-fi eller mobil data behöver vara påslaget på din mobil eller surfplatta. Gå in under inställningar på din mobil eller surfplatta och dubbelkolla att det är påslaget.
  • Är det slut på minne på enheten du kör på? Jaramba behöver åtminstone lite ledigt minne för att fungera korrekt. Om minnet är fullt, pröva att ta bort lite bilder eller filmer från din enhet.
  • Om du har provat ovanstående, av-installera Jaramba appen och ladda ner den igen och logga in.

 

Jag hör inget ljud i Jaramba? Andra appar jag har installerade låter och har ljud?
Jaramba har stöd för Apples ljud knapp som sitter på sidan på iPhone och iPad. Det innebär att Jaramba blir ljudlöst om man har satt knappen i av-läge. Många andra appar stödjer inte denna Apple standard och har ljudet på även om användaren har satt ljud av med hjälp av knappen. Det är anledningen till att andra appar kan ha ljud när Jaramba inte har det. Vi tycker att det är bra att man kan slå av ljudet helt om man vill, därför väljer vi att ha stöd för detta. Det går givetvis också bra att höja och sänka ljudet som vanligt på din enhet.

 

Måste jag ha internet/wi-fi eller mobilt nätverk påslaget för att Jaramba ska fungera?
Ja, Jaramba behöver tillgång till internet för att fungera. Wi-fi eller mobil data behöver vara påslaget på din mobil eller surfplatta. Gå in under inställningar på din mobil eller surfplatta och dubbelkolla att det är påslaget. I Jaramba strömmas filmer och video och därför behövs internet uppkoppling.

 

Jag har glömt mina inloggningsuppgifter. Vad gör jag?
Klicka på Glömt lösenord för att återställa lösenordet. Följ instruktionerna i mailet som du får från oss. Ditt användarnamn är e-post adressen som du registrerade när du skapade ditt Jaramba-konto.

 

Hur avslutar jag mitt Jaramba abonnemang?

  • Om du har skapat ditt Jaramba konto på vår websida och registrerat ett betalkort så loggar du in under Mina Sidor och väljer “Administrera ditt konto”.
  • Om du skapat Jaramba konto direkt i appen och valt betalningssättet iTunes gör du så här:
    1. Gå till inställningar på din iPhone/iPad och sedan “iTunes Store och Appstore”
    2. Där hittar du ditt Apple-ID som du kan trycka på
    3. Du kommer till en meny där du väljer “Visa Apple-ID”
    4. Nu ska du hitta “Prenumerationer”
    5. Där avslutar du prenumerationen för Jaramba
  • Om du skapat Jaramba konto direkt i appen och valt betalningssättet Google Play så öppnar du Google Play för att avsluta abonnemanget. Din prenumeration och dina betalningar hanteras genom Google Play.
Apple / iOS – Avsluta eller ändra en prenumeration på iTunes: https://support.apple.com/sv-se/HT202039Android – Avsluta eller ändra en prenumeration på Google Play: https://support.google.com/…sv&co=GENIE.Platform=Android

 

Får jag en påminnelse innan min provmånad tar slut?

  • Ja, om du skapat ditt konto på vår websida jaramba.se och registrerat ett betalsätt (Visa/Mastercard) så skickar vi automatiskt ett mail till dig 3 dagar innan din provmånad går ut.
  • Om du skapat konto direkt i appen och angett iTunes som betalsätt så kan du besöka apple.se för instruktioner hur du visar, ändrar eller avslutar din prenumeration. iTunes skickar i dagsläget dels en prenumerationsbekräftelse samt en prenumerationspåminnelse per mail till den emailadress som du har kopplad till iTunes. Har du valt Google Play som betalsätt så hanteras dina prenumerationer och betalningar av Google Play.

 

I appen står det ”Köpet misslyckades”. Vad betyder det?
Om du inte gjort något köp på ditt iTunes konto under en tid så vill Apple att du skriver in betalkortets säkerhetskod igen. I samband med detta får man ett felmeddelande i appen om att ”Köpet misslyckades” men trots det så har betalningen registrerats. Detta är ett fel som Apple arbetar med att åtgärda. Som iTunes användare kan du logga in på ditt iTunes konto och gå in under ”Hantera Prenumerationer” för att se status på dina prenumerationer.

 

Var löser jag in mitt presentkort?
Presentkort löser du in på jaramba.se/presentkort. All info om hur det går till hittar du där, t.ex. om du redan har en prenumeration på Jaramba och vill fylla på med presentkortet.

 


 

Vid övriga frågor mejla oss på support@jaramba.se

Vi svarar alla veckodagar mellan kl 9:00-16:30. Naturligtvis försöker vi också att svara andra tider och helger när vi kan.